خدمات حسابرسی در تبریز

استرس‌های حسابداری را بشناسید و آن‌ها را رفع نمایید

کار از مهمترین جنبه های زندگی فرد است که علاوه بر برآوردن نیازهای مالی، نیاز های اجتماعی و فطری او را برآورده می کند و موجب شادابی روحی و جسمی می‌شود. با وجود این کار می‌تواند منبع فشار روانی نیز باشد. نزدیکی و وابستگی‌های چندگانه فرد به شغلش، موجب تاثیرگذاری بر روحیه او می‌شود.

امروزه با توجه به اوضاع اقتصادی و انجام اضافه کاری‌های زیاد و یا چند شیفت کار کردن، بروز استرس‌های شغلی بسیار گسترده و رایج است. استرس در شغل حسابداری بسیار نمایان است و طبق پژوهش هایی که در کشورهای آمریکا، انگلستان انجام داده‌اند، حرفه حسابداری و حسابرسی جز ۱۰ شغل پر استرس محسوب می شود. حسابداران با توجه به ماهیت خود باید با اعداد و ارقام فراوان دست و پنجه نرم کنند و مسئولیت سنگین مالی شرکت را برعهده دارند، نیازمند دقت بالا است که خواه ناخواه فشار روانی زیادی بر حسابداران وارد میکند.

تیم محک با توجه به رابطه نزدیکی که با جامعه حسابداران دارد علل و آثار استرس دراین حرفه را بررسی کرده است. اگر حسابدار هستید توصیه میشود مقاله زیر و دیگر مقاله های روانشناختی شغل را بخوانید

از جمله عوامل اصلی استرس زا شغلی در حرفه حسابداری میتوان به

  1. وجود محدودیت و ابهام در پیشرفت شغلی:

در واقع آنان امید ارتقای مقام کمی دارند. همواره تعداد حسابداران بسیار و مدیران حسابداری و یا مالی محدود به یک نفر است.

  1. ساعات کار طولانی:

حرفه حسابداری بسیار زمان‌بر و پر زحمت است و از جمله مشاغلی است که بیشترین میزان اضافه کار را دارد. ساعت‌ها نشستن پشت میز و بی‌حرکت بودن طولانی میتواند آسیب‌های ستون فقرات، کمر و گردن قرار می گیرند که معمولا به دلیل نشستن های نامناسب و غیراصولی ایجاد می شود. همچنین ساعت‌ها کار با رایانه و انجام عملیات محاسباتی، باعث ضعیفی چشمان می شود. باید به سلامت جسمانی خود اهمیت ویژه دهید هنگام کار یک زیرپایی داشته باشید تا مجبور به خم کردن بدنتان نشوید. هنگامه کار با رایانه باید ارتفاع میز را طوری تنظیم کنید که لبه بالایی مانیتور همسطح چشم ها باشد تا احتمال بروز آرتروز گردن به کمترین حد ممکن برسد.

  1. نامتناسب بودن حجم کار و زمان پیش‌بینی شده برای انجام آن (به ویژه در فصل ارائه گزارش‌های حسابرسی و مالیاتی):

محدودیتی زمانی در ارائه گزارش های حسابرسی که معمولا در انتهای سال مالی است و حساسیت این پروسه بر روی اعتبار شرکت از جمله استرس های پایان سال حسابداران است. بهتر است این وضعیت پیش‌بینی شده و سایر وظایف روتین حسابداری سریعا انجام شده و زمان کافی برای ارائه گزارش ها وجود داشته باشد.

  1. بی خبری حسابرسان شاغل در موسسات از قضاوت سرپرست (مدیر)

عدم تفاهم و آگاهی دو سویه مدیر و حسابرسان از استراتژی های مالی و اعمال آن در رویکرد شرکت همواره مساله مناقشه و بحث با حسابرسان بوده است. اهداف مالی مدیران باید در آغاز کاربری حسابرسان شفاف سازی شود.

  1. پشتیبانی ناکافی مدیران موسسه از انجام وظائف شغلی حسابداران:

حسابداران وظایف متعدد و حساسی بر عهده دارند. درک ارزش مدیران و از کار آن ها و حمایت و پشتیبانی از آنان می تواند انگیزه بیشتری به کارمندان حسابداری بدهد.

  1. وجود استانداردهای خشک و سختگیرانه:

رعایت استانداردهای مختلف حسابداری در صورت‌های مالی فراخور دقت و تجربه فراوان است و اگر در رعایت آن ها خطا رخ دهد. جرائم نقدی و غیر نقدی از سوی کارفرما به دنبال دارد.

  1. ابهام و تعارض در انتظارات و وظائف شغلی:

یک شخص حسابدار باید فرد منظم و با دقتی باشد و علاقه‌مند به اندوختن تجربه. او تنها با داشتن سابقه کار زیاد میتواند دستمزد قابل توجه‌ای بگیرد. اگر چشم داشت شما پورسانت‌های ویژه باشد. صد درصد دچار شکست در انگیزه شغلی خواهید شد. بهتر است واقع بین باشید.

  1. ناامنی شغلی:

نداشتن حقوق مناسب و بیمه در مشاغل از جمله برای حسابداران تازه کار بسیار استرس زاست.

  1. نیاز مستمر به یادگیری و ارتقای دانش و مهارتها:

حسابداران باید نسبت به وجود قوانین مالیاتی جدید و الزامات قانونی متعدد که هر ساله دولت برای وضع صورت‌ها و گزارش‌های مالی تدوین میکند آگاه و مسلط باشند. ضعف در این موضوع نمره منفی زیادی از جانب کارفرمایان محسوب میشود. همچنین ضعف و یا عدم تسلط در نرم افزارهای تخصصی تحلیل مالی، تطبیق، آماده‌سازی مالیاتی و طراحی منابع مالی خود به خود باعث ضعف درونی حسابداران می‌شود. بهتر است در برنامه های خود فراگیری و آموزش این نرم افزارها را در اولویت قرار دهید.

برچسب :

استرس‌های حسابداری را بشناسید و آن‌ها را رفع نمایید،موسسه حسابداری و حسابرسی نوین تراز تبریز،مشاور مالیاتی ،خدمات مالی ،نرم افزار حسابدای ،استرس‌های حسابداری را بشناسید و آن‌ها را رفع نمایید استرس‌های حسابداری را بشناسید و آن‌ها را رفع نمایید،موسسه حسابداری و حسابرسی نوین تراز تبریز،مشاور مالیاتی تبریز،خدمات مالی تبریز ،نرم افزار حسابدای ،استرس‌های حسابداری را بشناسید و آن‌ها را رفع نمایید

© 2016 موسسه حسابداری نوین تراز تبریز | خدمات حسابداری و حسابرسی

logo-footer

باما در تماس باشید :               

حسابداری تبریز|آموزش حسابداری|حسابرسی تبریز|نرم افزارحسابداری|موسسه حسابداری نوین تراز