حسابداری تبریز

مشاوره مالیاتی مورد اعتماد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مشاوره مالیاتی مورد اعتماد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

قطعا یکی ویژگی های مشاور مالیاتی مورد اعتماد در عرضه خدمات تخصصی متمایز ، دارا بودن سوابق خیلی خوب در این حوزه است. سوابقی که طرف قرارداد با بررسی آنها بتواند اعتماد لازم را بدست بیاورد. نکته مهم دیگر در راهکارهای اولیه است. کافرما و مدیر کسب و کار بهتر از مشاورمالیاتی مسیر مراجعات و حتی انواع هیات ها را می شناسد و فقط به دنبال راهکارهای کلیدی است. ضمن اینکه ارتباطات ناسالم راهکار کلیدی در مشاوره مالیاتی محسوب نمی شود.

پس هنر یک مشاور مالیاتی حرفه ای این است که با یک راهکار و حتی پیشنهاد اثرگذار به طرف مقابل اثبات کند که سوابق مندرج در رزومه حبابی نبوده و پتانسیل اجراو پیگیری پرونده مالیاتی را خواهد داشت.

در هنگام مشاوره مالیاتی به نکات زیر توجه و تفحس کنید :

  • حتماً مشاوره مالیاتی را در محل ثابت و با نام کسبی مشاور انتخابی برگزار کنید و در دومین جلسه محل شرکت خود را پیشنهاد دهید
  • بجای جستجو گواهینامه عضویت شخص برگزیده در انجمن ها و …جهت مشاوره مالیاتی، در سوابق و رزومه بررسی کنید تا بحال چند بار هیات مالیاتی حضور فعال داشته؟
  • قبل از طرح مشکل خود در قالب موضوع اصلی مشاوره مالیاتی، از اجرای پرونده هایی با موضوع فعالیت شما یا مشابه سوال کنید
  • سعی نکنید مشکل خود را جسته و گریخته مطرح کنید و قبل از برگزاری مشاوره مالیاتی از توانمندی مشاور اطمینان حاصل کنید
  • مشاوره مالیاتی را فقط اختصاص به مباحث مالیاتی دهید و از پیشنهاد مباحث بیمه ای و حقوقی پرهیز نمایید
  • استعلام قیمت در جلسه اول مشاوره مالیاتی بستگی به نوع مشکل دارد در صورت پرونده دارای جریمه مالیاتی جایز و در غیر اینصورت جایز نیست!
  • نگرانی از افشای مشکل پرونده در حین مشاوره مالیاتی باعث پنهان کردن پاره ای از مسائل می شود که در ارائه مشاوره تاثیر گذار است
  • همیشه انتظار صفر شدن جریمه و یا حذف مشکل خود را در مشاوره مالیاتی نداشته باشید و جنبه اعتباری مجموعه خود را در حوزه مالیاتی در نظر بگیرید

مشاوره مالیاتی کسب و کار شما چندمین اولویت قرار دارد؟

فرض کنید شما دارنده یک اتومبیل هستید و مشکلی برای آن بوجود می آید که باعث متوقف شدن اتومبیل نمی شود و فعلاً شما برنام های برای تعمیر آن ندارید، علت این است که تعمیر اتومبیل در اولویت کار روزمره شما قرار نگرفته است و باید به موارد دیگر رسیدگی کنید فقط موقعی تعمیر اتومبیل اولویت اول شما می شود که کار شما را متوقف نماید. در مورد نیاز شما به مشاوره مالیاتی هم وضعیت به همین صورت است! بسیاری از کسب و کارها یا صدا را متوجه نمی شوند و یا توجهی به صدا نمی کنند تا جاییکه با تل انبار حوادث و مشکلات مواجه می شوند و شاید دیگر کاری از دست مشاوره مالیاتی هم بر نیاید.

مشاوره مالیاتی یا مشاوره حرکتهای زیرزمینی ؟

متاسفانه برداشت اشتباه برخی افراد از مشاوره مالیاتی، وساطت کردن و ضمانت کردن در حوزه مالیاتی از طرف مشاور است در صورتی که ایمن سازی یک کسب و کار صرفاً با جهت دادن به موقع و رسیدگی بهنگام در قالب مشاوه مالیاتی حرفه ای رقم میخورد.

 

تصور شما از مشاورمالیاتی چیست؟

یکی از برداشت های اشتباه اشخاص حقیقی و حقوقی از مشاورمالیاتی، حل مشکلاتی است که بر خلاف قوانین دنبال شود و سریع تر به نتیجه برسد. خیلی واضح و شفاف خدمتتان عرض کنیم با راه اندازی طرح جامع مالیاتی که منجر به راه اندازی سامانه های مالیاتی شد تمامی ورودی ها و خروجی ها طبق ماده ۱۶۹ مکرر بطور کامل تحت کنترل آنلاین سازمان امور مالیاتی قرار دارد و حتی در داخل سازمان نیز پیاده سازی شده است و فقط منوط به مودی نمی شود. پس توافقات نابجا شاید در یک سال و یک مقطع درد شما را تسکین کند ولی پس از گذشت این مقاطع ممکن است تمامی رشته ها پنبه شود و پرونده با جرائم سنگین تری مواجه شود.

ویژگی یک مشاور مالیاتی خوب چیست؟

اطلاعات به روز همراه با اجرای چالشی در هیات ها می تواند بدنه اصلی یک مشاور خوب را تغذیه کند. منظور از اطلاعات به روز تسلط  بر تطبیق بخشنامه و قوانین با شرایط و نوع فعالیت مودیان می باشد چه بسا اگر این مهارت را مشاوره مالیاتی به همراه داشته باشد دفاعیات و لوایح مطمئن تری را در هنگام ابلاغ برگ تشخیص مالیات و وقوع جرائم پیاده سازی خواهد کرد.

چگونه مسیر مشاوره مالیاتی ارزان و کوتاه تر می شود؟

در برخی از مواقع شما نیاز به ارائه یک لایحه و یا دفاع در شرایط خاص و حتی یک تایید در مسیر پرونده های خودتان دارید و نیازی نمی بینید که یک قرارداد مشاوره مالیاتی منعقد کنید و کل مشکل شما در حد یک پیام و یا تماس در سریعترین زمان انجام  می شود.

واحد مشاوره مالیاتی موسسه حسابداری نوین تراز زیر نظر آقای مهدی عابدی با سابقه یک دهه در زمینه مالیاتی و پیگیری پرونده های مختلف مالیاتی شرکتها و مجموعه های صنعتی و پیمانکاری در خدمت شما هستیم .

 

© 2016 موسسه حسابداری نوین تراز تبریز | خدمات حسابداری و حسابرسی

logo-footer

باما در تماس باشید :               

حسابداری تبریز|آموزش حسابداری|حسابرسی تبریز|نرم افزارحسابداری|موسسه حسابداری نوین تراز