Tax Accounting

جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۲ | حداقل حقوق و مزایای اداره کار سال ۱۴۰۲

محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای پرسنل یکی از پر اهمیت‌ترین و در عین حال زمان برترین محاسبات بخش‌های اداری و مالی هر سازمان و کسب و کاری است. از گذشته تا به‌حال معقوله حقوق و دستمزد مطرح بوده است و به دلیل برخی از بی عدالتی‌هایی که در پرداخت حقوق کارکنان از جانب کارفرمایان صورت گرفته، یک سری قوانین برای حقوق و دستمزد در نظر گرفته شده است. حقوق‌دانان برای ضایع نشدن حق و حقوق کارکنان و کارگران روی این موضوع تمرکز کردند و قانون‌‌هایی را تنظیم نمودند تا تمامی حقوق و مزایای آن‌ها در آن محفوظ باشد.

محاسبه دقیق و پرداخت به موقع حقوق و دستمزد به کارکنان یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در رابطه مطلوب بین کارگران و کارفرماست و این وظیفه مهم بر عهده حسابداران هر مجموعه است. مسلمأ اگر مراحل وابسته به محاسبه دقیق حقوق و دستمزد هر پرسنلی به درستی در نظر گرفته نشود موجب نارضایتی کارکنان و کاهش بازدهی و بهره وری آن‌ها و همچنین از بین رفتن اعتماد کارمندان به شرکت می شود.

حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲

جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۲ | حداقل حقوق و مزایای اداره کار سال ۱۴۰۲ چقدر است ؟

موضوع حداقل حقوق کارگران از جمله موضوعات چالش‌برانگیزی است که معمولا در روزهای پایانی سال در مورد آن صحبت و تصمیم‌گیری می‌شود. آخرین اخباری که در مورد افزایش حداقل حقوق اعلام شده است، این است که به نتایج خیلی خوبی در یک جلسه چالش‌برانگیز و طولانی دست پیدا کرده‌اند. در این زمینه علیرضا سلیمی (عضو هیات رئیسه مجلس) گفت: در جلسه غیر علنی مجلس و دولت آقای میرکاظمی اعلام کرد:

” سال آینده ۲۰ درصد به حقوق ها اضافه خواهد شد همچنین در این جلسه اعلام شد که ۸۰ درصد از درآمدهای دولت در امسال تحقق پیدا کرده است .” وی افزود: رئیس جمهور در این جلسه بر عدالت و پرداخت در حقوق و دستمزد تاکید داشت و دولت به صورت جدی به دنبال تحقق این موضوع است و به زودی لایحه ای در این رابطه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد.

در همین خصوص احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در مورد آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان در سال آتی و احکام مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: به‌طور کلی سه مدل مختلف برای افزایش حقوق‌ها برای سال آینده در دولت مطرح شده است که یکی از پیشنهادات این بود که به‌جای افزایش ۲۰درصدی حقوق همه کارکنان، میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد (کارکنان دولت ) بیشتر باشد.


جدول حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ + جدول افزایش حقوق کارمندان

(مقایسه ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲)

جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۲ | حداقل حقوق و مزایای اداره کار سال ۱۴۰۲

در این بخش می‌توانید جدول حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱که توسط نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت تصویب خواهد شد را مشاهده نمایید:

جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۲ | حداقل حقوق و مزایای اداره کار سال ۱۴۰۲

دانلود بخشنامه حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ بخشنامه حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲

 

ردیف شرح سال ۱۴۰۲
۱ حداقل دستمزد روزانه ۱/۷۶۹/۴۲۸
۲ حداقل دستمزد ماهیانه (۳۰ روز ) ۵۳/۰۸۲/۸۲۵
۳ حق مسکن ماهیانه ۹/۰۰۰/۰۰۰
۴ حق بن نقدی (کمک هزینه اقلام مصرفی) ۱۱/۰۰۰/۰۰۰
۵ حق اولاد (یک فرزند) ۵/۳۰۸/۲۸۳
۶ حق اولاد (دو فرزند) ۱۰/۶۱۶/۵۶۶
۷ حق سنوات روزانه ۷۰/۰۰۰
۸ حداقل حقوق کارگران بدون فرزند(با حداقل یکسال سابقه کار) ۷۳/۰۸۲/۸۲۵
۹ مجموعه دریافتی افراد متاهل با یک فرزند (بدون سابقه کار) ۷۸/۳۹۱/۱۰۸
۱۰ مجموعه دریافتی افراد متاهل با دو فرزند (بدون سابقه کار) ۸۳/۶۹۹/۳۹۱

© 2016 موسسه حسابداری نوین تراز تبریز | خدمات حسابداری و حسابرسی

logo-footer

باما در تماس باشید :               

حسابداری تبریز|آموزش حسابداری|حسابرسی تبریز|نرم افزارحسابداری|موسسه حسابداری نوین تراز