فیلم آموزش سامانه مودیان مالیاتی جدید 2

فیلم آموزشی تبیین قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان(قسمت دوم)

ثبت نام در سامانه مودیان اولین قدم در اجرای تکالیف مربوط به قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان است. اهمیت عضویت در این سامانه تا اندازه‌ای است که سازمان مالیاتی برای متخلفین، جرایم سنگینی در نظر گرفته است. از این رو در این مقاله آموزش مالیات به آموزش مراحل ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی می‌پردازیم. همراه ما بمانید.

تعریف سامانه مودیان مالیاتی

سامانه مودیان مالیاتی که با هدف شفاف سازی گزارشات خرید و فروش راه اندازی شده است، یک پایگاه اینترنتی برای ثبت صورتحسابها و اطلاعات خرید و فروش کالا و خدمات است. در حقیقت سامانه مودیان را می‌توان پل ارتباطی مودیان با سازمان مالیاتی دانست؛ زیرا با استفاده از این سامانه، سازمان مالیاتی می‌تواند آخرین گزارشات خرید و فروش مودیان را دریافت نماید

مراحل ثبت نام در سامانه مودیان

عضویت در سامانه مودیان یک فرآیند دو مرحله‌ای است. این مراحل به شرح زیر هستند:

  • ثبت نام اولیه در سامانه مودیان
  • تکمیل عضویت در سامانه مودیان

ثبت نام اولیه در سامانه مودیان

پیش نیاز ثبت نام در سامانه مودیان، ثبت نام در مایتکس (درگاه ملی خدمات مالیاتی) است. در بخش اول باید با ایجاد کارپوشه، در سامانه مودیان احراز هویت نمایید. مراحل ثبت نام اولیه عبارتند از:

  • مراجعه به سامانه مایتکس به آدرس my.tax.gov.ir
  • انتخاب گزینه “عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه” از منوی داشبورد مالیاتی

    کارپوشه مودیان مالیاتی چیست؟

    کارپوشه مودی یک حساب کاربری اختصاصی در سامانه مودیان است که کلیه اطلاعات درآمدی او با استفاده از هر گونه سخت‌افزار یا نرم‌افزار اعم از رایانه شخصی، پایانه فروشگاهی، سامانه‌های ابری یا هر وسیله دیگری که حافظه مالیاتی به آن متصل شده باشد، به سامانه مودیان منتقل می‌شود. کارپوشه مودیان به دنبال ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی فعال می‌شود و مودیان می‌توانند علاوه‌بر پیگیری فرآیندهای مالیاتی پرونده خود، درخواست‌های خود را نیز به سازمان اعلام نمایند.

    فعال بودن کارپوشه مودی در سامانه مودیان به معنای آن است که مودی مذکور از نظر سازمان مالیاتی شرایط لازم برای دریافت مالیات و عوارش ارزش افزوده از خریداران را دارد.

    پس از عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه در صورتی که سوالی داشته باشید می‌توانید از بخش سوالات متداول پاسخ سوالات خود را بیابید.

  • مجموعه فیلم‌های آموزشی تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان (قسمت دوم) سامانه مودیان مالیاتی سامانه‌ای است که مودیان مالیاتی مشمول از آن برای ارسال صورت حساب الکترونیکی و اتصال پایانه‌های فروشگاهی خود استفاده می‌کنند. در واقع تمام صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی ملزم به ثبت‌نام در این سامانه هستند. مقامات دولتی دلایلی مثل ایجاد عدالت مالیاتی، کاهش شکاف طبقاتی، افزایش سهم مالیات و کاهش سهم نفت در بودجه و کنترل تورم را از دلایل ایجاد چنین سامانه‌ای اعلام کرده‌اند. در ادامه، راهنمای کامل ثبت نام و ورود به سامانه مودیان مالیاتی را در این پست از سپیدار سیستم می‌­خوانید. منبع : سازمان امور مالیاتی کشور

آموزش سامانه مودیان ( قسمت اول)

© 2016 موسسه حسابداری نوین تراز تبریز | خدمات حسابداری و حسابرسی

logo-footer

باما در تماس باشید :               

حسابداری تبریز|آموزش حسابداری|حسابرسی تبریز|نرم افزارحسابداری|موسسه حسابداری نوین تراز